新田原基地に支援機が飛来すると「おっ!お宝機が来た!!。」
と終日追いかけました。
上の写真は、1991年12月に新田原基地に飛来した入間基地の
飛行点検隊のMU2Jです。
下の写真は、1984年11月に新田原基地航空祭に飛来した那覇基地の
B65です。 垂直尾翼にシーサーマークをつけていました。
航空自衛隊 MU-2J (wikipedia から 引用しました。)
1975年(昭和50年)には長胴のMU-2GをMU-2J飛行点検機
(航法用などの航空設備の動作をチェックする任務)として採用、4機導入した。
外観はMU-2Gと大差ないが、機体構造が一部強化され、機内に航法・通信機器、
オシロスコープ、グラフィックレコーダーなどの機材が搭載された。
老朽化のためU-125に交代し、1994年(平成6年)3月22日に用途廃止となった。
航空自衛隊 B65 (wikipedia から 引用しました。)
航法訓練機。当初は海上自衛隊に運用を委託していた。
1980年に航空自衛隊側に移管され、連絡、人員/軽貨物輸送機として使用される。
1998年3月全機退役。
When the support plane
flew to Nyutabaru base, I chased it all
day, saying "Oh! A treasure plane
has arrived !!".The photo above is
MU2J of the flight check squadron of
Iruma base that flew to Nyutabaru base in
December 1991. The photo below is the B65
of Naha Air Base, which came to the
Nyutabaru Air Base Festival in November
1984. The vertical stabilizer had a Shisa
mark.
Japan Air Self-Defense Force MU-2J (quoted
from wikipedia)
In 1975 (Showa 50), the long-body MU-2G
was adopted as a MU-2J flight check
aircraft (a mission to check the
operation of aviation equipment such as
for navigation), and four aircraft were
introduced. The appearance is not much
different from the MU-2G, but the
aircraft structure has been partially
strengthened, and equipment such as
navigation / communication equipment,
oscilloscopes, and graphic recorders have
been installed in the aircraft. Due to
aging, it was replaced by U-125, and its
use was abolished on March 22, 1994.
Japan Air Self-Defense Force B65 (quoted
from wikipedia)
Navigation training aircraft. Initially,
the operation was outsourced to the
Maritime Self-Defense Force.
TwiceTransferred to the Japan Air Self-Defense
Force in 1980 and used as a contact and
personnel / light freighter. All aircraft
retired in March 1998.
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