新田原基地 まさ's DAILY  PHOTO  GALLERY   (2001.2.3 オープン)          (2001.9.7 設置) 
         


2027(令和9)年3月31日

No.8830





これは1984年11月22日に、新田原基地で撮影した204SQのF104Jです。
この日は、ダーツターゲットをつけたF104Jが結構飛びました。
(航空機写真を初めのころで失敗作が多いですが、写真に射撃用ネットや黄色い隊員待機用バスが映り込んでいて今では貴重かなと思っています。 

300mmレンズ(F5.6)を使用しました。シルク仕上げのカラープリント(Lサイズ)からスキャナーで画像を取り込みました。


This is F104J of 204SQ taken at Nyutabaru Air Base on November 22, 1984.
On this day, the F104J with a dart target flew quite a bit.
(This was my first time taking aircraft photos, and most of these photos were failures, but now I can see the shooting net and yellow bus waiting for members in the photos, so I think they are valuable.)
I used a 300mm lens (F5.6).I captured an image using a scanner from a silk-finished color print (L size).









これは1984年11月22日に撮影した新田原基地の204SQ F104J-692の離陸です。
この機体のみライトグレーに全面塗装されていました。

1984年11月25日の航空祭当日は、 この機体に「204SQ創隊20周年記念」燃料タンクを付けて展示されました。



300mmレンズ(F5.6)を使用しました。
シルク仕上げのカラープリント(Lサイズ)からスキャナーで画像を取り込みました.



This is a takeoff of 204SQ F104J-692 from Nittahara Air Base, taken on November 22, 1984. Only this aircraft was entirely painted light gray.
On the day of the air festival on November 25, 1984, this aircraft was displayed with a fuel tank commemorating the 20th anniversary of the founding of the 204SQ.


I used a 300mm lens (F5.6).
I captured an image using a scanner from a silk-finished color print (L size).







これは1984年11月25日に撮影した、新田原基地航空祭での204SQ F104Jと202SQ-F15Jの異機種編隊飛行です。
新田原基地のF104は退役間際、F15は配備された直後で、両機種のフォーメーションフライトはとっても貴重でした



210mmレンズ(F4)を使用しました。
シルク仕上げのカラープリント(Lサイズ)からスキャナーで画像を取り込みました.



This photo was taken on November 25, 1984, and shows a different formation flight of 204SQ F104J and 202SQ-F15J at the Nyutabaru Air Base Air Festival.
The F104 at Nyutabaru Air Base was on the verge of retirement, and the F15 had just been deployed, so the formation flights of both aircraft were extremely valuable.

I used a 210mm lens (F4).
I captured an image using a scanner from a silk-finished color print (L size).






1984年10月24日に新田原基地で撮影した204SQのF104DJの離陸です。

このころ、カメラにパワーワインダーを付けました。でもフイルム代が高くつくので、めったにこれを使いませんでした(TT)。



300mmレンズ(F5.6)を使用しました。
シルク仕上げのカラープリント(Lサイズ)からスキャナーで画像を取り込みました.



This is a takeoff of F104DJ of 204SQ taken at Nittahara Air Base on October 24, 1984.

Around this time, I added a power winder to my camera. But I rarely used it because the film was expensive (TT).

I used a 300mm lens (F5.6).
I captured an image using a scanner from a silk-finished color print (L size).








これは1984年11月9日(金)に築城基地で撮影した岐阜基地のF104Jです。この日は築城基地航空祭前で、事故後に演技を再開したT2ブルーインパルスの飛行を狙っていました。
思わわぬお宝機飛来に大喜びしました。



300mmレンズ(F5.6)を使用しました。
シルク仕上げのカラープリント(Lサイズ)からスキャナーで画像を取り込みました.



This is an F104J from Gifu Air Base taken at Tsuiki Air Base on Friday, November 9, 1984. This day was before the Tsuiki Base Air Festival, and I was aiming to see the T2 Blue Impulse fly, which had resumed its performance after the accident.
I was overjoyed at the unexpected arrival of a treasure plane.
I used a 300mm lens (F5.6).
I captured an image using a scanner from a silk-finished color print (L size).








これは1984年10月24日に新田原基地で撮影した204SQのF104Jの着陸のRW28エンドです。


300mmレンズ(F5.6)を使用しました。
シルク仕上げのカラープリント(Lサイズ)からスキャナーで画像を取り込みました.



This is the RW28 end of the landing of F104J of 204SQ taken at Nyutabaru Air Base on October 24, 1984.


I used a 300mm lens (F5.6).
The image was captured using a scanner from a silk-finished color print (L size).









特 集 資 料 リンク 
  

 このホームページに関するご意見は 「まさ」までどうぞ。     
 まさ のプロフィールは
こちらです。

 このホームページ(「特集」及び「資料」を含む)並びに
 このホームページに掲載している画像の二次利用は自由です。

     

 


BACK  HOME TOP

86.