新田原基地 まさ's DAILY  PHOTO  GALLERY   (2001.2.3 オープン)          (2001.9.7 設置) 
         


2027(令和9)年4月1日

No.8831





これは1986年7月11日に、新田原基地で撮影したT2-AGRです。

T2-AGRの機体塗装機は通常のガルグレー塗装から、1985年夏ごろからライトグレー制空迷彩塗装機に、さらに1985年12月から濃淡差の大きい2色のグレー迷彩塗装機に移行しました。

この日に撮影したT2-AGRは、全て制空迷彩塗装機になっていました。
さらに、白縁の無い「日の丸」の上からオーバースプレイを施して、低視認性を増していました。
また、コブラが真っ赤に怒っているような部隊マークの機体もいました。



300mmレンズ(F5.6)を使用しました。
カラープリント(Lサイズ)からスキャナーで画像を取り込みました。


This is T2-AGR taken at Nyutabaru Air Base on July 11, 1986.

The T2-AGR's body painting machine changed from the usual gull gray paint to a light gray air superiority camouflage paint machine around the summer of 1985, and then to a two-color gray camouflage paint machine with a large difference in shade from December 1985.

All of the T2-AGRs photographed on this day were painted in air superiority camouflage.T
Furthermore, an overspray was applied over the "Japanese flag" which had no white border, increasing its low visibility.
There was also an aircraft with a unit mark that looked like an angry red cobra.

I used a 300mm lens (F5.6).
I imported an image from a color print (L size) using a scanner.













これは1986年7月11日に、新田原基地で撮影したT2-AGRの着陸・タキシ―です。

T2-AGRの機体塗装機は通常のガルグレー塗装から、1985年夏ごろからライトグレー制空迷彩塗装機に、さらに1985年12月から濃淡差の大きい2色のグレー迷彩塗装機に移行しました。

この日に撮影したT2-AGRは、全て制空迷彩塗装機になっていました。
さらに、白縁の無い「日の丸」の上からオーバースプレイを施して、低視認性を増していました。
また、コブラが真っ赤に怒っているような部隊マークの機体もいました。


このころは、171号機が隊長機でした。左側インテークベーンに白い髑髏マークと「GRAND」の文字が書かれていました。

300mmレンズ(F5.6)を使用しました。
カラープリント(Lサイズ)からスキャナーで画像を取り込みました。



This is the landing and taxi of T2-AGR taken at Nyutabaru Air Base on July 11, 1986.

The T2-AGR's body painting machine changed from the usual gull gray paint to a light gray air superiority camouflage paint machine around the summer of 1985, and then to a two-color gray camouflage paint machine with a large difference in shade from December 1985.

All of the T2-AGRs photographed on this day were painted in air superiority camouflage.
Furthermore, an overspray was applied over the "Japanese flag" which had no white border, increasing its low visibility.
There was also an aircraft with a unit mark that looked like an angry red cobra.

At this time, No. 171 was the captain's aircraft. There was a white skull mark and the word "GRAND" written on the left intake vane.

I used a 300mm lens (F5.6).
I imported an image from a color print (L size) using a scanner.













上の写真は、1984.05.18に新田原基地で撮影した通常のガルグレー塗装のT2-AGR 171号機です。

下の写真は、1985.08.27に新田原基地で撮影したライトグレーの制空迷彩塗装のT2-AGR 171号機です。

この機体は1986.09.02に事故で墜落しました。
とってもつらい悲しい事故でした(TT)。

(この年は、6月にF4EJが2機墜落するなど、新田原基地では大事故が続きました。
そのため、この事故後1か月間、新田原基地では飛行停止になりました。
また、この年の新田原基地も航空祭も中止になりました(TT)。)



The photo above is T2-AGR No. 171, painted in normal gull gray, taken at Nyutabaru Air Base on May 18, 1984.

The photo below is T2-AGR No. 171 painted in light gray air superiority camouflage, taken at Nyutabaru Air Base on August 27, 1985.

This aircraft crashed on September 2, 1986 (TT).
It was a very painful and sad accident (TT).
(This year, there were a series of major accidents at Nyutabaru Air Base, including two F4EJ aircraft crashing in June.
As a result, flights were suspended at Nyutabaru Air Base for one month after this accident.
Additionally, this year's Nyutabaru Air Base and air festival were also canceled (TT). )





特 集 資 料 リンク 
  

 このホームページに関するご意見は 「まさ」までどうぞ。     
 まさ のプロフィールは
こちらです。

 このホームページ(「特集」及び「資料」を含む)並びに
 このホームページに掲載している画像の二次利用は自由です。

     

 


BACK  HOME TOP

86.