新田原基地 まさ's
DAILY
PHOTO GALLERY
(2001.2.3 オープン)
(2001.9.7 設置)
2027(令和9)年4月20日
No.8850
これは1997.02.04に新田原基地で撮影した、入間基地航空総隊のT33A-648です。
T33A-648号機 の悲しい最後 (以下 Wikipediaから引用しました。)
航空自衛隊のベテランパイロット2名がT-33Aによる年次飛行から入間基地への帰投中にエンジントラブルが発生した。
墜落の直前まで2名は基地手前にある入間川沿いの住宅地や学校を避けるために操縦を続けた結果、脱出が遅れ共に殉職した。
技量に優れたベテランパイロットが服務の宣誓通り「危険を顧みず」に被害の低減に努めたことが次第に明らかになり、反響が広がった。
事故翌日の11月23日に、残存している全T-33A及び入間基地の緊急用を除く全機の飛行停止命令処分が課される。
11月29日に入間基地の航空機飛行停止命令は解除されたがT-33Aの飛行停止命令は継続され、そのまま翌年2000年(平成12年)6月に全機除籍された。
This is a T33A-648
of the Iruma Air Base Air Force, photographed at
Nyutabaru Air Base on February 4, 1997.
The sad end of T33A-648 (The following is quoted
from Wikipedia.)
Two veteran Air Self-Defense Force pilots were
returning to Iruma Air Base from their annual T-33A
flight when engine trouble occurred.
Until just before the crash, the two pilots
continued to maneuver to avoid residential areas
and schools along the Iruma River in front of the
base, resulting in a delay in evacuation and both
lost their lives in the line of duty.
As it gradually
became clear that the highly skilled veteran
pilot had ``regardless of danger'' committed
himself to reducing the damage, just as he had
sworn in his oath of service, the incident
received widespread attention.
On November 23, the day after the accident, all
remaining T-33As and all aircraft except for
emergency use at Iruma Air Base were ordered to
cease flying.
Although the order to ground aircraft at Iruma
Air Base was lifted on November 29, the order to
ground the T-33A continued, and all aircraft were
removed from the register in June 2000 the
following year.
|
これは1998.01.26に新田原基地で撮影した、入間基地航空総隊のT33A-620です。
This is a T33A-620 of the Iruma Air Base Air
Force, photographed at Nyutabaru Air Base on
January 26, 1998.
|
これは1997.02.04に新田原基地で撮影した、入間基地航空総隊のT33A-655です。
This is a T33A-655 of the Iruma Air Base Air
Force, photographed at Nyutabaru Air Base on
February 4, 1997.
|
これは1995.04.20に新田原基地で撮影した、入間基地航空総隊のT33A-245です。
This is a T33A-245 of the Iruma Air Base Air
Force, photographed at Nyutabaru Air Base on
April 20, 1995.
|
これは1995.06.07に新田原基地で撮影した、西部航空方面隊司令部支援飛行隊春日基地のT33A-217です。
This is a T33A-217 of the Western Air Force
Headquarters Support Squadron Kasuga Base, taken
at Nyutabaru Base on June 7, 1995. |
これは1993.02.24に新田原基地で撮影した、202SQのT33A-219です。
This is 202SQ T33A-219 taken at Nyutabaru Air
Base on February 24, 1993. |
これは1992.11.24に新田原基地で撮影した、入間基地航空総隊のT33A-222です。
This is a T33A-222 of the Iruma Air Base Air
Force, photographed at Nyutabaru Air Base on
November 24, 1992. |
これは1997.01.23に新田原基地で撮影した、入間基地航空総隊のT33A-239です。
This is a T33A-239 of the Iruma Air Base Air
Force, photographed at Nyutabaru Air Base on
January 23, 1997.
|
これは1993.3.9に小松基地で撮影した、小松基地所属の306SQのT33A-260です。
This is a T33A-260 of 306SQ belonging to Komatsu
Base, taken at Komatsu Base on March 9, 1993.
|
このホームページに関するご意見は
「まさ」までどうぞ。
まさ のプロフィールは→こちらです。
このホームページ(「特集」及び「資料」を含む)並びに
このホームページに掲載している画像の二次利用は自由です。
|
|
|