新田原基地 まさ's DAILY  PHOTO  GALLERY   (2001.2.3 オープン)          (2001.9.7 設置) 
         


2027(令和9)年4月30日

No.8860




これは、1987.05.16の岐阜基地航空祭で撮影した岐阜基地所属のT2CCVの展示機です。

 (この T2-103号機は、1981年11月15日の新田原基地航空祭に飛来して展示されました。) 

                  


(以下ウイキペディアから引用しました。)

T-2CCVは、防衛庁技術研究本部がCCV(Control Configured Vehicle)技術を得るため1982年度にT-2練習機(103号機)をベースに開発した実験用航空機でした。


T-2CCVは、T-2にFBW( Fly by wire)システムを備えるとともに、各種のCCV制御モードを実現するために必要な改造を加えました。

1983年4月から1986年3月にかけて、技術研究本部と航空実験団により138回、飛行試験が行われました。

本機の成果は後のF-2戦闘機の開発に役立ちました。
(F-2の開発では、アメリカ側から飛行制御に関するソースコードの開示が拒否されたが、T-2CCVの技術者を設計チームに編入し、本機の経験や成果から独力での開発に成功している。)



This is a T2CCVT2-103exhibit aircraft belonging to Gifu Air Base, taken at the Gifu Air Base Air Festival on May 16, 1987.
(T2-103 was flown and exhibited at the Nyutabaru Air Base Air Festival on November 15, 1981.)

(The following is quoted from Wikipedia.)
The T-2CCV was an experimental aircraft developed by the Defense Agency Technology Research Headquarters based on the T-2 trainer aircraft (No. 103) in 1982 to obtain CCV (Control Configured Vehicle) technology.
The T-2CCV is a T-2 equipped with an FBW (fly by wire) system and the necessary modifications to realize various CCV control modes.
From April 1983 to March 1986, 138 flight tests were conducted by the Technology Research Headquarters and the Aeronautical Experiment Group.

The results of this aircraft were useful in the development of the later F-2 fighter.
(In the development of the F-2, the US side refused to disclose the source code related to flight control, but he incorporated T-2CCV engineers into the design team and succeeded in developing it independently based on his experience and achievements with this aircraft.)












これは、1987.05.16の岐阜基地航空祭で撮影した岐阜基地所属のT2(104号機)の展示機です。

This is an exhibition aircraft of T2 (unit 104) belonging to Gifu Air Base, taken at the Gifu Air Base Air Festival on May 16, 1987.








これは、1987.05.16の岐阜基地航空祭で撮影した岐阜基地所属のT2(106号機)の展示機です。

This is an exhibition aircraft of T2 (unit 106) belonging to Gifu Air Base, taken at the Gifu Air Base Air Festival on May 16, 1987.








これは、1987.05.16の岐阜基地航空祭で撮影した岐阜基地所属のC1輸送機の初号機の展示機です。

This is the first exhibit of the C1 transport aircraft belonging to Gifu Base, taken at the Gifu Base Air Festival on May 16, 1987.









これは、1987.05.16の岐阜基地航空祭で撮影した岐阜基地所属のVTOL機の「飛鳥」の展示機です。


This is an exhibition aircraft of the VTOL aircraft "Asuka" belonging to Gifu Air Base, taken at the Gifu Air Base Air Festival on May 16, 1987.









これは、1987.05.16の岐阜基地航空祭で撮影した岐阜基地所属のT4練習機の試作機です。
T4練習機は、これら試作機(4機)のテスト終了後に1988年7月から量産が開始されました。



This is a prototype of the T4 training aircraft belonging to Gifu Base, taken at the Gifu Base Air Festival on May 16, 1987.
Mass production of the T4 trainer aircraft began in July 1988 after testing of these prototypes (4 aircraft in total) was completed.








これは、1987.05.16の岐阜基地航空祭で撮影した岐阜基地所属のF104J、F4EJ、F15J及びT33Aの展示機です。


This is a display of F104J, F4EJ, F15J, and T33A belonging to Gifu Base, taken at the Gifu Base Air Festival on May 16, 1987.











これは、1987.05.16の岐阜基地航空祭で撮影した 防衛省 技術研究本部 Kawasaki BK117A-4です。



This is a Kawasaki BK117A-4 from the Technical Research Headquarters, Ministry of Defense, taken at the Gifu Base Air Festival on May 16, 1987.




 

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